Przejdź do głównej zawartości

Z zapisków Kloszarda. "wydawało mi się bardzo długo"

…poszedłem do  Kalkuty. Miasta kast. Miasta lepszych bezwarunkowo i gorszych , bezwarunkowo. Poszedłem i usiadłem na skrzynce bo za nędzny grosz, skrzynka zawsze się znajdzie i szybko ktoś kto zechce , jeśli pozwolisz, buty wyczyścić, otrzepać z kurzu ramiona. Byłem boso ale czy ma to jakieś znaczenie gdy można zarobić na odrobinę pożywienia dla własnych dzieci. Z ulicy uciekły zwierzęta, odleciały ptaki. Zszedł grajek z kapeluszem grający Rachmaninowa z pamięci. Przejechał przedstawiciel. Przedstawiciele to kasta wywodząca się od pasożytów. Uczepieni żywiciela rośli , rośli w kolonie wysysając soki ze społeczeństwa do którego się dorwali. Wystarczy posłuchać spokojnie jednego z wywiadów, jakich wiele udzielają a tam bez skrępowania malują sieci powiązań pasożytniczych. Zdarza się ,że na tej sieci pojawi się ktoś zmyślniejszy a wtedy mając wszelkie potrzebne środki, staje się wybitnym, nawet będą jedynie miernym bo wszystkie pasożyty doskonale wiedzą, że trzeba wzajem sobie pomagać i wspierać , nawet jeśli są przeciw sobie. Grajek grający Rachmaninowa nie urodził się w żadnej kolonii pasożytów. Sam , na jednej, dwóch aż w końcu czterech strunach grać się nauczył mając do dyspozycji oddech Boga i ciężką, bardzo ciężką pracę. Wciąż musi schodzić z ulicy gdy jedzie auto. Może zawsze będzie tak schodził a może spotka podobnych sobie i stworzą trio, kwartet, oktet, małą orkiestrę, wielką .Gdy nie da się ich zepchnąć z ulicy, pasożyty spróbują skolonizować orkiestrę i najczęściej im się to udaje a po latach opowiadają jak to dzięki nim i ich ciężkiej pracy powstała. Podnoszę z kolan, czyszczącego mi stopy i obejmujemy się serdecznie. Jest zdezorientowany ale i ja jestem zdezorientowany nagłym impulsem , którego źródła nie pojmuję. Kasta pasożytów. Tu jedna, tam druga, dalej trzecia i ulica na której kamieniach rosną kwiaty ale kwiat, kocha żyzną ziemię, wodę, słońce więc tak łatwo bierze za przyjaciela kogoś kto mu to daje i pozwala mu się wessać i pozwala mu na sobie mieszkać a jeśli pozwolisz jednemu pasożytowi by zamieszkał na tobie, on zaprosi, już bez twojego przyzwolenia swoich innych.  Szymborska, Młynarski, Osiecka, Miłosz…jak bardzo bym chciał wierzyć ,że to grajkowie z ulicy i jak bardzo mi smutno gdy okazuje się że to ludzie z samochodów .Z samochodów i autobusów bo wokół nich kasta i kolejna i kolejna pasożytów. Co dzieje się z grajkami, którzy strzepują z siebie zarodniki pasożytów… najczęściej umierają młodo, umierają głodno, umierają chłodno. Czasem trafiają do raju w którym jest pasożytów mniej i tam udaje im się wśród swoich rozkwitać ale i tak prędzej czy później coś się przyklei, i zacznie ssać żywiciela. Wydawało mi się ,że jestem wśród tych którzy strzepywali zarodniki ale czy to prawda…  wydawało mi się bardzo długo.

Popularne posty z tego bloga

Medal dla lekarza.

  Lekarza, który widząc oczywiste objawy wymagąjące natychmiastowej pomocy, żąda wykonana testu covidowgo i przy gorącej kawie czeka na jego wynik , powinno się w trybie natychmiastowym pozbawić prawa wykonywania zawodu, praw obywatelskich . Powinno się rozstrzelać ale ktoś powinien sprzątać ulice. PS Człowiek z potężna raną ręki zjawia się na SORze . Robią mu konieczny test na covid. Umiera nim doczekał na wynik. Zmarł na covid i choroby współistniejące. Rodzina przysłała kwiaty , wdzięcznaz pomoc w ostatnich chwilach, lekarzowi.

Nie jestem jedyna w ocenie zdarzeń.

" dla rozjuszonej dziczy na ulicach nie ma znaczenia pod jakim dziś akurat hasłem - aborcja, sądy, klimat czy blm (bo to problem całego Zachodu). Mają dla nas, normalsów jedyny przekaz: "nienawidzimy was wy k..y ch... wam w d... wyp..., i w ogóle ch...!" - pisze Ziemkiewicz. "Szczególnie charakterystyczne jest doprowadzenie przez lewicę do kompletnego zbydlęcenia młodych kobiet. Wśród manifestujących dominuje typ agresywnej, wulgarnej ku****i - takiej jak np. ta, co opluła Jaoka" - dodaje. " PS No tak, tyle ,że podtrzymując taki pogląd nie robię nic by było lepiej, piękniej. Zaspakajam swoje :" dokopać im bo zasługują" ale niczego nie naprawiam. Szkoda.

Świat dla idiotów.

      Im większym jesteś idiotą tym bardziej pasujesz do budowanego świata.   Poszukiwani niepasujący .   PS  W oazach siedzą buntownicy . Jedyna nadzieja.