Przejdź do głównej zawartości

Spotkanie.

 

… ona pokazywała mi jak rysuje dwoma ołówkami jednocześnie…opowiadała mi o wszystkim jak gdyby ta nasza rozmowa zaczęła się dawno temu i trwała bez żadnej przerwy  a widziałyśmy się pierwszy raz w życiu. Jej przyjaciółka, kochanka, znajoma, wzięła mnie za rękę , przytuliła się i poszłysmy ogladać wielki targ. Objęłam ją i też się przytuliłam.N a targu  niesamowitości ludzkiej pracy i wyobraźni .  Niesamowite zapachy, obłędne zapachy, oszałamiajace zapachy i ona pachniała tak jak nie pachniało nic na świecie w tym momencie. Malarka, rysowniczka , akwarystka, piosenkarka, skrzypaczka. Było ich więcej. Było ich bardzo wiele ale wszystkie jak byśmy znały się od zawsze i te wspaniałe opowieści o tym co właśnie robią, co tworzą, co mają nadzieję zrobić, co chcą zrobić bo to jest najważniejsze na świecie. Namalować, narysować, rozmyć,zagrać. Policzyć. To jest najważniejsze na świecie i i gdy tak siedziałyśmy, leżałyśmy, grzałyśmy się w zachodzacym słońcu z kolejnymi kieliszkami wina, uświadomiłam sobie, dlaczego pomimo różnic, pomimo wszystkim odmienności naszych , tak doskonale nam było ze sobą , tak cudownie się rozumiałyśmy i tak cudownie dopełniałyśmy nasze czasem niedoskonałości. W tej jednaj chwili nie pracowałyśmy , nie byłyśmy zajęte, nie odwracałyśmy się od dzwonków do drzwi czy telefonów ale w naszych światach, każda z nas pracuje bez wytchnienia, nad sobą, nad materią nad dźwiękiem, nad kreską. Trud jaki trudno sobie wyobrazić bo nie ma chwili w naszych dniach , które byśmy nie poświęcały naszej pracy. Pracy, pasji, nałogowi…różnie to można zwać gdy patrzyłam na kazdą z kobiet- kwitła swoją pracowitością, swoimi dopracowywami talentami, swoją niezłomną wiarą ,że to co robią jest najważniejsze na świecie . Czy wszystko podporządkowane pracy ?- nie ale praca, jej oddanie to niepisany paszport, niepisana przepustka,niepisane referencje. Odchodząc, objęłyśmy się wszystkie a nasze zapachy utworzyły nowy, żadnej nieznany. Kiedyś jeszcze się spotkamy. Wszystkie razem , Osobno może. Kto wie. Wiem ,że nie będzie to prędko, nie jutro, nie za miesiąc nie za rok. Może nigdy. Ten zapach, który ujawnił się  gdy byłyśmy wszystkie razem z soba splecione był jak kolor, kolory wiosenne na dwóch parach szpilek jakie kupiła mi moja znajoma a były tak cudownie świeże i tak cudownie wyjątkowe, że mimo iż szukam podobnych  od lat, od lat nic nie zbliżyło się nawet do tego cudownego oryginału. Gdy usiadłam w domu przy szklance whisky i gdy rozmawiałam z gosposią , ona zapytała , - co z dziećmi, gdzie mężowie ?. Nie było tematu ale żadna z nas nie była sama. Każda przyjechała z „kimś, czymś „

  PS

Nie chcę zasypiać bo obudzę się w kolejnym dniu .

Popularne posty z tego bloga

Medal dla lekarza.

  Lekarza, który widząc oczywiste objawy wymagąjące natychmiastowej pomocy, żąda wykonana testu covidowgo i przy gorącej kawie czeka na jego wynik , powinno się w trybie natychmiastowym pozbawić prawa wykonywania zawodu, praw obywatelskich . Powinno się rozstrzelać ale ktoś powinien sprzątać ulice. PS Człowiek z potężna raną ręki zjawia się na SORze . Robią mu konieczny test na covid. Umiera nim doczekał na wynik. Zmarł na covid i choroby współistniejące. Rodzina przysłała kwiaty , wdzięcznaz pomoc w ostatnich chwilach, lekarzowi.

Nie jestem jedyna w ocenie zdarzeń.

" dla rozjuszonej dziczy na ulicach nie ma znaczenia pod jakim dziś akurat hasłem - aborcja, sądy, klimat czy blm (bo to problem całego Zachodu). Mają dla nas, normalsów jedyny przekaz: "nienawidzimy was wy k..y ch... wam w d... wyp..., i w ogóle ch...!" - pisze Ziemkiewicz. "Szczególnie charakterystyczne jest doprowadzenie przez lewicę do kompletnego zbydlęcenia młodych kobiet. Wśród manifestujących dominuje typ agresywnej, wulgarnej ku****i - takiej jak np. ta, co opluła Jaoka" - dodaje. " PS No tak, tyle ,że podtrzymując taki pogląd nie robię nic by było lepiej, piękniej. Zaspakajam swoje :" dokopać im bo zasługują" ale niczego nie naprawiam. Szkoda.

Świat dla idiotów.

      Im większym jesteś idiotą tym bardziej pasujesz do budowanego świata.   Poszukiwani niepasujący .   PS  W oazach siedzą buntownicy . Jedyna nadzieja.